Info!

Har haft en del som frågat var jag är och vad jag sysslar med här i Australien! Bra frågor för det känns nästan som om jag själv inte vet vad jag sysslar med för tillfället!

Jag är sjuksköterska men jobbar tyvärr inte som det här ännu för jag har haft lite motgångar vad gäller mitt engelska test (IELTS academic test). Har gjort ett och nådde inte helt måtten för vad sjuksköterske föreningen här i Queensland krävde...Men jag hållet huvudet högt och kämpar på. Jobbar för tillfället på ett äldreboende som sjuksköterske assistent som de kallar det här!

Bor för tillfället i Brisbane i staten Queensland men ska snart flytta ner till guldkusten om vi bara kan få ett lån från banken så vi kan köpa något mysigt litet schack, hihi eller lägenhet. Hus och lägenheter här nere är sjukt dyrt, betalar flera miljoner svenska kronor för ett skit hus långt ifrån stranden.

Vi har precis haft världens värmebölja här mitt i vintern och jag undrar och frågar mig själv om jag kommer klara av sommaren här.. herregud kommer få värmeslag. Förhoppningsvis så jobbar jag på sjukhus tills sommaren kommer och de har väl luftkonditionering i alla fall (kan vi ju hoppas).

Kram kram så länge så är det någon som har vägarna förbi Brisbane så hör av er för här e jag!!!
Anonym säger:

Hej! hur svårt var IELTS- testet? Är det svårt att få 6,0

2010-06-11 @ 22:35:23


Kränkande kommentarer samt reklam kommer inte godkännas.
Kontakt: [email protected]


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: