Mitt sjätte sinne

De som känner mig väl vet att jag har lite av ett sjätte sinne för vissa saker. Känner ibland på mig att vissa saker ska hända. Som exempelvis när jag och en av mina bästa vänner Jenny skulle hem från London så sa jag när vi satt på planet att "det känns som om vi inte kan landa i Göteborg som planerat" vilket vi skrattade bort. Efter kanske en halv timme kallar kaptenen ut att pga snöoväder måste vi landa i Malmö. Efter ytterliggare en halvtimme när vi skulle vara framme i Malmö sa jag att Malmö talar inte till mig utan jag tror att vi kommer att få landa i Stockholm. Cirka fem minuter senare kallar kaptenen ut igen, vi måste tyvärr landa i Stockholm. Då bara tittar jag och Jenny på varandra och hon säger, från och med nu håller du tyst för nu vill jag hem. Hur creepy är inte det, bara kände det på mig??

Kände inte på mig att något skulle gå fel idag men istället för att posta papperna till Queensland Nursing Council för min  sjuksköterske legitimation så var det något som fick mig att gå en lång promenad dit och lämna dem personligen. Väl där visar det sig att alla de papperna jag fått stämplade av en polis i Helsingborg för att intyga att kopierade värdehandlingar stämmer överrens med orginalet inte är giltiga. Tror ni att jag blev rätt så irriterad (ni vet hur jag kan bli), slutar med att tjejen som expiderade mig gick och försökte prata med sin överordnade om det skulle vara okej endå, vilket det inte va. Då är jag ännu mer irriterad.  Så nu måste mamma skicka hit alla mina orginal dokument och jag får göra om allt från början.. Jag som faktsikt tog mod till mig till mig att fixa allt, men men man kan ju inte alltid ha tur. Så för er som någon gång funderar på att komma  till Australien och jobba som sjuksköterska, ni måste få er papper stämplade av en advokat inte en polis officer.

Föresten på tal om övernautrliga saker kommer ni ihåg när vi va små och lekte "Anden i glaset", vad det så det hette? Har massa läskiga historier att berätta om när vi lekte det men det får bli en annan gång. Kommer ni ihåg reglerna som gällde....

  • Mörkt i rummet
  • Ljuset
  • Fick inte fråga anden om döden
  • Om ljuset släckts, släck resten av ljusen och spring ut
  • Sluta om anden skriver 666

Vad var det mer för regler??? Jag kommer inte ihåg! Jag mvet inte vad ni andra varit med om utan jag vet bara att det hände en del otäcka grejor när jag gjorde det!

Hälsningar från andra sidan
Azza säger:

Hejsan!



Jag har jobbat som sjuksköterska i över 5år och vill åka till australien våren 2011 och jobba som sjuksköterska i Sydney.



Hur behöver gå tillväga? Och vilka papper är det som ska stmplas av en advokat? är det inte UD (utrikesdepartimentet i sverige) som ska stämpla dom?



Har mycket fler frågor, det bara snurrar i huvudet hehe



Tacksam för svar och hoppas du har det bra in the country dowm under =)



//Azza

2010-04-28 @ 14:53:48


Kränkande kommentarer samt reklam kommer inte godkännas.
Kontakt: [email protected]


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: